מומחה במיילדות וגניקולוגיה
הפלות חוזרות והריון בסיכון גבוה

כמה זמן לוקח להיכנס להריון אחרי הפלה?

הריון לאחר הפלה (בין אם המדובר בהפסקת ההיריון באופן יזום או בהפלה טבעית) עשוי להיות מלווה באינספור חששות אשר סביר להניח, שעל רובם, אפילו את-עצמך אינך מודעת. שאלות כמו – במה כרוכה כניסה להיריון אחרי הפלה? האם היריון כזה נחשב להיריון בסיכון גבוה יותר מהיריון רגיל? האם קיים זמן שהוא מתאים ונכון יותר לכניסה להריון כזה? ועוד שאלות, שאת התשובות על מרביתן, אפילו בפני עצמך, את פוחדת לגלות…

אז בואי נתחיל מהסוף, וכאן, דווקא יש לנו בשורה טובה – מרבית ההריונות המתרחשים לאחר הפלה, מתפתחים באופן תקין ומסתיימים בתינוק בריא.

הסיבה לכך ברורה למדי, כאשר המדובר בהפלה טבעית. הסטטיסטיקה מורה כי היריון אחד מתוך כל חמישה הריונות מסתיים בהפלה, כשזו לרוב, מתרחשת בטרימסטר (בשליש) הראשון להריון.
בהעדרה של סיבה רפואית קיימת וממשית, רק אצל פחות מ-1% מהנשים אשר עברו הפלה, מתרחשת הפלה נוספת. כך שסטטיסטית, מרבית (מעל ל-99%) הנשים שעברו הפלה, מצליחות בכניסה להיריון אחרי הפלה, והפעם ההיריון בריא לחלוטין. חלק מהסיבות מצויות בעובדה כי הסיבה הנפוצה ביותר למרבית ההפלות הטבעיות היא כשל או בעייתיות בחלוקת התאים המתרחשת בעובר, ולכן, הבעיה אינה כוללת ורחבה, אלא נקודתית ומתייחסת אך ורק להיריון שנכשל.

נציין גם, כי אפילו נשים שאצלן התרחשה יותר מהפלה אחת, יכולות להיכנס להריון וללדת תינוק בריא.
ראוי לציין, כי התרחשותן של הפלות חוזרות (שלוש הפלות עוקבות ומעלה), מחייבת פניה לרופא המטפל לצורך בחינה של המצב הרפואי של בן זוגך ושלך.

כמה זמן לוקח להיכנס להריון אחרי הפלה

עברת הפלה חוזרת? אלו הן הבדיקות שתידרשי לבצע לפני כניסה להיריון:

  • סדרת בדיקות דם שמטרתן לאתר בעיות שונות, כגון בעיות קרישת דם, נוגדנים ללופוס (זאבת), PT ו-PTT, הופעתן של מוטציות בחלבונים מסוימים, בעיית מוטציה בגן FVL וכן הלאה.
  • בדיקה לאבחון בעיות אפשריות בבלוטת התריס.
  • בדיקת הדמיה לרחם ולחצוצרות (HSG) אשר במהלכה תיבדקנה בעיות מבניות מסוימות העלולות לאפשר התרחשותן של הפלות.
  • היסטרוסקופיה שבמהלכה ייבדק הרחם, ולעיתים, במידת הצורך, אף יתוקן במהלך הבדיקה.

כניסה להריון אחרי הפלה - התזמון

מהאספקט הביולוגי, התשובה ברורה למדי – הווסת שלך אמורה לשוב תוך פרק הזמן של ארבעה עד שישה שבועות לאחר התרחשות ההפלה. אבל, היות ואיננו בעלי חיים, ובכניסה להיריון אחרי הפלה לא רק הביולוגיה משחקת תפקיד, אלא רבדים אחרים מורכבים יותר, למוכנות הרגשית שלך לניסיון נוסף, יש חלק חשוב בעניין.

עקרונית, תוכלי לנסות להרות כבר לאחר הוסת הראשונה שלך (באישור הרופא המטפל, כמובן) אולם, בשל הצורך של ההורמונים שבגוף לשוב לרמתם הרגילה, סביר להניח כי יידרשו לך מספר מחזורים כדי להיכנס להיריון הבא.
אם חלפו שישה חודשים עד שנה שבמהלכם לא הצלחת להרות, קבעי בדיקה עם רופא הנשים שלך לשם בחינת המצב.

הריון אחרי הפלה: כיצד מתכוננים אליו?

מהרגע בו החלטת לשוב ולנסות להיכנס להריון נוסף, דאגי לנטול באופן קבוע חומצה פולית.
אם את חשה בחוסר בטחון, אל תתביישי לבקש מעקב צמוד יותר מרופא הנשים שלך, גם במהלך התקופה בה את מנסה להרות.

הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על אופטימיות, ולזכור, כי כל הסיכויים כאן לטובתך, ואת ההיריון הבא תסיימי בידיים מלאות!

פרופ כרפ' מומחה להפלות חוזרות והריון בסיכון גבוה מקבל במרפאה פרטית בהרצליה מדיקל סנטר. ניתן לקבל החזרים עבור הייעוץ מכל קופות החולים וחברות הביטוח הפרטיות.
צרי קשר עם פרופ' הוארד כרפ

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 052-2533073
דילוג לתוכן