מומחה במיילדות וגניקולוגיה
הפלות חוזרות והריון בסיכון גבוה

איך לשמור על הריון אחרי הפלה?

בכדי לשמור על הריון תקין אחרי הפלה, יש להתחיל מבירור הסיבות להפלות, השאלה אחרי כמה הפלות לעשות את הבירורים לוקחת בחשבון מגוון משתנים, דוגמא בולטת היא הגיל. כמו כן, מתחשבים בכך שמספר ההפלות החוזרות משנה את הפרוגנוזה (סיכוי גובר להפלה חוזרת). גם הנורמות הרפואיות בנושא זה שונות ממדינה למדינה, עקב חילוקי דעות בין אנשי המקצוע. באמריקה ואירופה מקובל להתחיל תהליך בירור אחרי שתי הפלות, אך בבריטניה, מומחה להפלות חוזרות יעשה זאת לרוב לאחר שלוש הפלות או יותר. בארץ יש קו מנחה חדש שממליץ לבצע בירור וטיפול אחרי 2 הפלות או יותר.

ביצוע הבירור

כעת יבוצעו בדיקות שונות, לפי אופי ההפלות שהיו עד כה. אלה יכולות להיות למשל בדיקה אולטרסאונד של צוואר הרחם או בדיקת מי שפיר. אפשרויות מתוחכמות במיוחד מציג התחום הגנטי, שם ניתן למשל להיעזר ב-DNA מרקמות שנותרו מהפלות קודמות (גם מכמה שנים אחורה). ככלל, אופייני שתהליך הבירור יכלול היסטוריה בהקשר זה, אולטרה סאונד לרחם וכן בדיקות קריוטיפ (להורים ולנפל), סוכרת, בלוטת מגן ונוגדנים אנטיפוספוליפידיים.

איך לשמור על הריון אחרי הפלה

ניתוח תוצאות הבירורים

בהתאם לתוצאות הבדיקות, ניתן להעריך את סיכויי ההצלחה של הריון נוסף ולהחליט על טיפול שיצמצם סיכוי להפלה חוזרת. הגורמים האפשריים להפלות אשר זוהו בבדיקות, לרוב לא יהיו כאלה שבוודאות גרמו לכך, אלא רק גורמים שסייעו. בהתאם, הטיפולים שיבוצעו בכדי לצמצם בעתיד גורמים כאלה לא יוכלו להבטיח הריון מוצלח, אך הם יוכלו בהחלט להגדיל את הסיכוי לכך. בנוסף, במחצית מהמקרים, גם מומחה להפלות חוזרות לא יזהה סיבה חד משמעית להפלות החוזרות.

טיפול מונע בהתאם לגורמי ההפלות

בשלב זה, עשויים לבצע טיפולים חד פעמיים שונים למניעת הפלה. אלה כמה דוגמאות אופייניות: אם מזוהות סטיות כרומוזומליות אצל העובר, רלבנטית הפריה חוץ-גופית ("הפריית מבחנה"). בשילוב עם סקר גנטי של העוברים (PGT), מזהים עוברים עם סיכון מופחת לאובדן היריון נוסף והם אלה שיוחזרו לרחם. שיבושים שונים ברחם, יטופלו בצורות שונות. זה יכול להיות למשל כריתת מחיצה ברחם דרך היסטרוסקופ או טיפול תרופתי (פרוגסטוגן, HGC או אנטיביוטיקה) עבור רירית רחם בה משתרשים גם עוברים לא תקינים (שלא יוכלו להמשיך להתפתח).

שמירה לאורך ההריון

סיבה להפלות עשויה להינתן טיפולים מתמשכים שונים לדוגמא נוגדי קרישה כקלקסן (לגורמי הפלה אימונולוגיים וטרומבופיליה), תוספת פרוגסטוגן או פרגניל (לאי-ספיקת הגופיף הצהוב) או עירוי אימונוגלובין (אם עובר תקין גנטית נדחה מסיבות אלואימוניות).

פרופ כרפ הוא מומחה לגניקולוגיה ויוכל לתת לך את כל המידע הדרוש אודות שמירה על הריון לאחר הפלה.
אנחנו מזמינים אותך למרפאה הפרטית שלנו בהרצליה לקבלת טיפול מקצועי ואישי.​

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 052-2533073
דילוג לתוכן